tirsdag 14. januar 2014

Lag deg selv en vakker dag !

Å plutselig kom lyset sammen med all snø vi har fått...synes det er helt nydelig at dagene blir lengere lysere også....Det betyr mere energi og kreativitet til å ta bilder for meg :) I dag blir det et" litt av hvert" innlegg
med fokus på gjenbruk :) Som alt dere ser på bildet over her er altså ALT  gjenbruk...ja ikke eplene da...de er riktignok fra før jul med siden de ikke skal spises er de fullt bruklig som dekorasjon i den flotte gyllene fargen de har fått.

"Lag deg selv en vakker dag "...ja det er kanskje ikke så lett bestandig, men jeg prøver å leve litt etter nettopp denne:)
Hva som gjør dagen vakker kan være så mangt men for meg er det godt å gjøre ting som gjør andre og meg selv glad...I jobben min med de små er det ganske så lett , de fryder seg ofte over de små ting...vi har masse å lære av de...
I den gamle kurvstolen ligger en pute trukket i striesekk.Slikt fryder JEG meg over og synes det er virkelig rustikk og fint med slike tekstiler. De er vasket på 40 grader og blir virkelig fine etter en runde i maskinen. Hvor jeg fant de får dere se bilde av lengere nede.





Strisekker kan brukes til mangt fra duk,putetrekk og som pynt i den gamle sinkbøtta her...det gjør det litt spennende på en måte..
Så skal dere få se hvor jeg fant de, ja det er skikkelig dokumentert også ...:) I høst var jeg innom REMIX ART i Skien og under besøket traff jeg på en journalist og fotograf fra bladet Samler og Antikkbørsen. De ville gjerne se hva jeg hadde kjøpt og ville vite hva jeg skulle bruke det til. Ja så ble det et bilde da vettu og selfølgelig var jeg mer enn glad i å fortelle hva jeg skulle bruke det til :)

Skikkelig kult og spennende miljø er det på Remix Art, de er virkelige flinke og har en helt spesiell sans for det det gamle..:)




Ja bokesdilla som jeg har er også denne blitt endel av min samling, så herlig farge og patina på.. Den bare venter på blå små perleblomster skal sette seg oppi...:) Min gode nabo som også har stor sans for det gamle hadde denne i sin samling, som jeg var så heldig å få kjøpt :) Har blitt mange flotte bokser og andre funn hos den kar`n...blir vel snart en tur å kikke litt igjen ,ho,ho :)
Halmstjerna kjøpte jeg til jul og jeg klarer ikke å legge den bort ennå... Den gjør seg så flott på den gamle dørlemmen jeg har på veggen.
Ja dere har vel sett de søte små fanavottene gjennom hele innlegget her ? De er jeg så glad i og har en spesiell historie med seg... De fikk jeg tilsendt fra min gode blogg venn Camilla til påske i fjor. Hun ville at jeg skulle ha de og kjøpte de på sin første basar da hun var ei lita jente. En skjønn tanke og gjerning fra denne damen...igjen..Hun er bare GOD :)



Ja skal si jeg "bjuder"på lange innlegg her for tiden,ho,ho....Sånn går det når lyset endelig KOM!!
Kjære alle sammen TAKK for alle hyggelige tilbakemeldinger:) Dere er bare GODE og gjør min dag VAKKER :)
                                                    KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Du har en flott og veldig inspirerende blogg! Venninna mi kom tilfeldigvis over bloggen for kort tid siden. Jeg er veldig glad for at hun tipset meg om den:) Tusen takk for gode tips, spesielt takk for at du gjorde oss oppmerksomme på Gammel Kjærlighet og Remix Art. Tenk at vi har sånne fantastiske butikker ikke så langt unna! Vi fant mange skatter da vi var innom dem på lørdag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for din skjønne tilbakemelding :) Så glad at dere også finner inspirasjon på disse unike butikkene vi er så heldiig å ha i nærheten :) Klem Vibeke

      Slett
  2. Ingen problem å lage seg en vakker dag når man har besøkt deg❤️
    Så mye inspirasjon og herlige bilder ,ja da blir man jo glad da!
    Og som ser ut som en superstjerne som er blitt knipset by the way av papparatzier:)))
    SÅ koselig å se vakre deg!
    Det bladet ser spennende ut.
    Veldig kos å se de gamle vottene igjen.....tenk de har fulgt meg i 30 år og nå skal de følge deg!
    Og DER har de det godt❤️
    Ha en vakker dag du og kjære Vibeke !

    Gooood klem
    Camilla .

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldige meg som har en venn som deg Camilla...du er bare fantastisk du :)
      Tusen takk for dine alltid gode ord..:)KLEM

      Slett
    2. ❤❤❤
      Takk lige så!
      Ja, muggen er ny og engelsk;))))
      Smask ❤

      Slett
  3. Jøss! Har de vottene virkelig blitt 30 gamle?! Isåfall, så har de jo holdt seg utmerket i kvalitet og utseende! :)

    Som vanlig så blir jeg i godt humør etter å ha tatt turen innom her hos deg, så du er en del av det å "gjøre dagen min bedre" ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Guro, så glad jeg blir for slike tilbakemeldinger :) Klem Vibeke

      Slett
  4. Hei på deg! Så utrolig mye fint du finner på din vei!!! Sånn såpekopp du har på badet har jeg lett lenge etter...
    Nydelig med gåsunger også da.
    Og våttene er jo bare så fine, skjønne Camilla. Hun er jo bare snill og god!!!
    Er så glad for at vi går mot lysere tider.
    Og nå håper jeg å snart få tatt noen bloggbilder her hjemme. I helgen har jeg fri, og da kan jeg få knipset litt i dagslyset!!!

    Ha en god natt og sove så godt.

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. piękne dekoracje :)
    pozdrawiam ciepło

    www.ja-dziunia.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Il y a plein de beaux objets que j'adorerai avoir chez moi.
    Merci pour ces belles photos !
    Belle journée !

    Anne

    SvarSlett
  7. Lovely winter decoration!!♥

    Have a fun weekend,
    Marikki

    SvarSlett
  8. Så flott en blogg du har! :) Her var det mange fine og inspirerende bilder. Den grå strikkede lusekofta gjorde seg virkelig, prikken over i`en :)

    SvarSlett