lørdag 18. januar 2014

Naturlig og hvitt...men vårtegn sniker seg inn...

Er fargetonene på kjøkkenet akkurat NÅ.....
men ikke overalt i huset er det slik....neida i gangen er det vårlig og grønt....Den følelsen jeg har skapt der nede er den følelsen jeg vil gi lysthuset vi skal lage til sommeren :) Bildene kommer litt lengere nede i innlegget her..Myrteltreet jeg viser her er nytt og gjør seg godt i den gamle brødboksen. En striesekk er lagt rundt og gir det hele en rustikk "piff"!
Tenkte at de gamle arvede glassene skulle få stå ute å lufte seg litt...og samtidig få vise seg litt fram på et fat...Alt for ofte puttes slike ting inn i skap og man glemmer at man har slike vakre ting stående..

Så var det den vårlige og rustikke gangen med vårløker i krukkene...Å jeg bare gleder meg til de spretter ut ! Jeg er nå blitt en samler av små terakottakrukker med patina...Tenker å fylle opp et skap av slike i mitt lysthus som er under planlegging. Kjenner det bare kiler i magen bare ved tanken :) Gleder meg til å dele HELE prosessen med dere...bare tenk når vi skal ut å jakte på gamle vinduer og dører som skal pryde dette lille hus...:))))))


Det er bare noe koselig over slike knopper og løker i slike krukker synes jeg....og jeg vil ha MANGE!


Grønnnyanser som dette gjør meg bare GLAD derfor er det fint å ha det i inngangen...slik at det er det første man ser når man kommer inn i huset...:) Skal si det er kontraster her i går`n...full vinter ute og VÅR på full fart inne inne :))))
                            KLEMMER VIBEKE

10 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ så fint!!!!
    Jeg stod å så på myrtetrær i dag på mestergrønn.....så store og så rimelige her i dag!
    Løk blomster så jeg og på....nå fikk jeg inspirasjon her gitt!
    Jeg kjøpte masse ranunkler i alle farger....litt vågal i dag!
    Ha en flott kveld skjønningen!

    Bamseklem;))

    SvarSlett
  2. Herlig vårstemning hos deg! Ja, nå kan vi trenge alt vi kan få av vårlig oppmuntring! her hos oss har vi fått litt store vinterdoser, heldigvis er det mer enn nok å kose seg med inne.
    Ha en fortsatt flott helg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Beautiful Pictures i like your Spring styling....a nice weekend and greetz from Marjon

    SvarSlett
  4. Hei du vakre vennen:)
    Lenge siden sist, men her går dagen i ett og tiden strekker ikke til.....
    Men i dag måtte jeg bare inn å kikke litt på dine herlige innlegg den siste tiden:)
    Som alltid er det bare utrolig vakre bilder du viser og for en inspirasjon i dagens innlegg med herlig vårtegn:) dette ga virkelig mersmak, slv om snøen laver ned i stor mengder...
    Kjempe kos å titte inn for å få litt koselig å titte på:) trenger det etter lange dager i huset hvor ting bare ser helt forferdelig ut og det går så sakte at jeg føler det brenner under beina min når jeg veit jeg snart må ut av mitt hus....
    Håper ellers alt er bare bra med deg:)
    Fortsatt herlige dager, så kommer jeg tilbake om en stund:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. It's all just so fresh and beautiful! It does a heart good in the middle of winter! =)

    xo

    SvarSlett
  6. You have a beautiful blog and your photos are so gorgeous!
    A nice day and greetings from Finland:)

    SvarSlett
  7. Hoi Vibeke,

    Ik ben helemaal fan van je. Ik volg je op pinterest en op je blog. Wat een sfeertje weet jij te creëren. Super.

    Groet,

    Marieke.

    SvarSlett
  8. What a stunningly beautiful blog you have. So happy to be a new follower. Laura

    SvarSlett
  9. I am so in love with your style. Every single post of your has me so delighted. I love how you mix the everyday items with a little something fancy. It's beautiful.

    SvarSlett