onsdag 8. januar 2014

Valgets kvaler....

Det å bygge et helt nytt hus kan være en utfordring for mange. Selv har vi bygd 1og et 1/2 hus...
Det første vi bygde var et ferdighus hvor man kunne komme med et par få ønsker...I dette huset bodde vi i fem år og når jeg tenker tilbake trivdes jeg svært dårlig i det huset....det skjønte jeg helt til vi bygde dette vi bor i  idag. Ikke at dette huset er så mye større og hadde en annen standar...nei jeg tror det gikk mere på at vi  valgte en annen rom og planløsning.
Vi bygde huset i 2001 og jeg husker jeg var ganske så redd for å låse meg fast i noe jeg ikke kunne stå for ti år fremover.....men selfølgelig klarte vi det....heldigvis er det bare et rom som fikk fliser som ikke vi er helt fornøyd med i dag..så det er jo egentlig ikke så ille:)
En ting vi fortsatt er meget fornøyd med er denne gamle mursteinsveggen i stua. Steinene er håndplukket fra en gammel bygning som vi kledde muren med .Den gamle kakkelovnen vår måtte jo få en verdig og flott bakgrunn.


Når man runder hjørnet inn til kjøkkenet som skimtes i bakgrunnen ,fortsetter en peis/ gruve som er helt hvit .
Husker vi lurte på å fortsette med den gamle steinen helt rundt også men er glad vi ikke tok det valget. Synes  i dag at det er fint at  det bryter opp litt :)

Gulvet vi valgte å legge har også vist seg å være svært slitesterkt. Det er laminat og heter fransk eik.Meeeen jeg har de siste årene hatt veldig lyst på malt tregolv......det har jeg ikke luftet for min bedre halvdel ennå for det VET jeg ikke kommer på tale....(ennå. :)))))
Som dere vet har jeg alltid vært tro mot den gamle stilen og noe funkis stil har jeg aldri vært inne på og kommer heller ikke til å helle ditover heller. Selv om jeg kan synes mange med den stilen har det kjempe fint, vet jeg veldig godt at jeg vil beholde stilen min som den er ....og sånn vil resten av familien ha det også:)
KREMT!!Bortsett fra at de synes mora drar hjem litt vel mye "skrot"innimellom da........:)
                                               Ønsker alle en fortsatt fin uke,
                                         varme og gode klemmer fra VIBEKE

6 kommentarer:

  1. Det er så sjarmerende og tøft med slike vegger!!!!Drømmer om en jeg også,men foreløbig clueless på hvor jeg skulle gjort av den!! :) Bra valg!!!!Tregulv drømmer jeg om også men i mellomtiden maler jeg laminaten ... Galskapen lenge vare:! men det går ihvertfall an,sånn du vet det ;)
    Kjempekoslig krok fra stuen din i dag!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Å god onsdag min venn.
    Den teglsteinen er bare nydelig!
    Så nydelig med hvit hortensia.
    Jeg skulle kjøpe hvite i dag...men så ble jeg akutt marsipanrosa farge syk.....tror du ikke jeg fant det da? Jeg hadde " bestilt " de i mitt hode....og der stod de og ventet på meg.....tulipaner fant jeg også i samme farge.....o lykke.
    Så nå har jeg plukket litt blåbærlyng og satt det sammen med tulipaner.
    Masse roser i dus rosa og offhvite har jeg og:))))) love!
    I morgen skal jeg til tannlegen,så jeg har trøstekjøpt blomster i dag:))))
    Helt herlige bilder fra ditt nydelige hjem Vibeke.
    Jeg har alltid vært tro mot min stil og.....Så gøy at ikke alle har samme smak og stil.
    Alltid gøy å titte innom forskjellige blogger og stiler....
    Ha en flott kveld da snupp:))

    Kiss and love.

    SvarSlett
  3. LoVe the Contrast of the redish brick!*!*!
    Your vignettes are ALWAYS LoVeLy...
    Jeanine Burkhardt - USA

    SvarSlett
  4. Så fine bilder du viser i dag!!! Gleder meg til å komme på besøk en gang ;) Klem fra hun i Snipetorp eller Villa Ville Kulla kanskje :)

    SvarSlett
  5. pięknie :) lubię TU zaglądać :)
    pozdrawiam ciepło :)

    www.ja-dziunia.blogspot.com

    SvarSlett
  6. Tror faktisk ikke jeg har oppdaget bloggen din før nå, og et var sannelig på tide, for så langt er det mye vakkert å se på.
    Falt helt pladask for både gulvet og mursteinsveggen.
    Nå må jeg titte mer inne hos deg.

    SvarSlett