søndag 27. april 2014

Prøver noe nytt..

Deilige dager har kommet til oss med varme og sol...og da klør det i fingrene etter å plante litt ute...
I år skal jeg prøve på noe nytt og drive fram pelargoner helt på egen hånd...Veldig spent på om jeg klarer det.... men vi må jo prøve :)
Stiklingene fikk jeg i posten av ei herlig jente jeg har gleden av å bli kjent med ute i bloggverden.Fantastisk snilt å ordne dette for meg, med oppskrift på fremgangsmåten og flere små stiklinger,,imponert over slike engasjerte mennesker som bare vil hjelpe og glede andre:) TAKK til snille deg, Vibeke i Østfold.
Denne gamle kassa er fra siste skattejakt, så veldig sjarmerende at jeg kjenner at den må jeg beholde selv...for en stund kanskje....:)
Fantastiske farger i disse herlige stemorene og mot blått som blir fargen som skal dominere på terassen i år..ja da blir det bare lekkert :)



De nydelige kopphåndklene er innkjøpt på siste tur i sommerbyen Strømstad...er veeelig svak for disse og må innrømme at ikke alle brukes...men henger de ofte opp til pynt og glede:)

Her hjemme jobbes det flittig med alle forberdelser til den store konfirmasjonsdagen...og jeg som trodde jeg hadde full kontroll...men jammen så dukker det opp ting som også hadde vært fint å fått gjort til denne dagen:) Vel neste søndag kveld sitter nok en emosjonell,glad og litt sliten Vibeke og  kan se tilbake på en fantastisk dag....kjenner jeg gleder meg  :)

                              God ny uke alle sammen,vi ses snart igjen !
                     KLEM VIBEKE



4 kommentarer:

  1. Å lage egne planter er kjempegøy, det blir liksom noe eget ved dem, "plantebarna" mine som jeg kaller dem.
    Jeg er så imponert over alt du rekker, lykke til med konfirmasjon og alle de andre prosjektene!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har mye å lære av deg Signe,du er jo bare fantastisk med blomster du:) det hadde vært utrolig gøy å fått det til .Klem

      Slett
  2. Å for noen herlige stemorsblomster❤❤❤
    Ja tenker meg det blir stas til helgen og NYDELIGSTE bord og ramme rundt ❤❤❤
    Neste år skal Casper stå konfirmant .... Bare å samle nok lommetørkler hi hi det kommer til å bli en grinedag for hønemoren ;)))
    Masse lykke til med forberedelser;)))

    Natta klem ❤

    SvarSlett
  3. Oh how I love, love, love purple pansies. They have been a favorite of mine since I was a little girl. The look perfectly beautiful hanging out in your wonderful display. love the rusty enameled tray too! I've got to get myself one of those

    SvarSlett