torsdag 24. november 2016

Førjuls inspirasjon !

Jeg er for lengst i gang med å pynte til jul...tror jeg aldri har vært så tidlig ute med å skape jul rundt meg som i år. Men kjenner man at noe er lystbetont ..ja så synes jeg man skal gjøre det man føler for...så får naboene synes hva de vil når stjerna henger i vinduet en uke for tidlig hi,hi....I dag byr jeg på litt adventinspirasjon og jeg liker som dere vet å blande naturmateriale og gammel gjenbruk...og alle disse modellen jeg viser i dag er laget nettopp av dette :)

 Her er en gammel trekasse brukt med oasis oppi for å sette lysene stødig. Edelgrankvister, små "tyttebær lignende"planter (husker dessverre ikke navnet...) og svibler dekoreres rundt lysene.
Og jeg VET at dette ikke er en brannsikker dekorasjon men anbefaler jo som vanlig at en slik dekorasjon går du ikke fra uten tilsyn.
 Å jada nissene fra Maileg er på plass og som dere ser, det blir rød og hvit jul i år også !
 Gøy å skape og leke seg litt med barnslig jul også...sånt blir jeg bare i godt humør av :)
 Røde og hvite tekstiler....gamle og nye om hverandre .
 Min mamma som har fått meg til å bli så glad i julen, lagde dette bilde til meg for noen år siden. Favoritt motivet mitt fra Carl Larrsons jule jente og herlige jule sitat ....er så glad i det og gleder oss til å henge det opp hver jul.
Her er en gammel sinkbøtte fra Danmark fylt med lys og skjønne planter fra Bryns Blomster. Veldig enkel og dekorativ.
 Gamle saftflasker fra oldemor er en variant som har vært med meg en stund. Veldig enkel den også og en variant alle kan lage.

"Paradis epler "så utrolig dekorative og holder seg lenge i dekorasjoner. Disse er fra Bryns Bartneri.
I neste innlegg blir det innpakningsinspirasjon ! Også en av mine favorittsysler i desember...:)
Riktig fine dager inn mot advent alle sammen !

            Snart juleklem fra...........VIBEKE

7 kommentarer:

  1. Thanks most sincerely, sweet Vibeke, for another so inspiring post, I love everything, just everything you've shared !

    Hope you're having the best of weeks,
    I'm sending hugs and more hugs to you

    Xx Daniela

    SvarSlett
  2. So pretty! I, too, think red and white is the ONLY way to decorate for Christmas! :)

    SvarSlett
  3. I was so excited to see this today! Perfect timing! And everything is so very beautiful! Here in the US we have Winterberry which looks quite similar to your berries. But, it also is similar to some holly I have seen. Happy Advent!!

    SvarSlett
  4. Julpyntat och mysigt hos dig redan, härligt :)
    Nu fick jag lite sköna idéer!
    Önskar dig en härlig advent...
    Kram från Titti

    SvarSlett
  5. Så veldig vakker, Vibeke! Jeg elsker alle de fantastiske røde og hvite sengetøy! Flaskene er herlig! Du inspirerer meg alltid!

    SvarSlett
  6. Så veldig fint og flott alt sammen :)

    SvarSlett